Los bericht bekijken
Oud 5 oktober 2004, 11:13   #5
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Simpel... Ik doe m'n inkopen zoveel mogelijk in de winkels vlak in de buurt (dorp); zij hebben al genoeg te lijden onder de loeizware concurrentie van de supermarkten enkele kilometers buiten de dorpskern. MAAR: ik ken m'n prijzen en weet wel welke kwaliteit ik wens voor m'n voedingsproducten. We proberen goed te zijn, maar zijn zeker niet gek...

"Koop niet bij..." heeft voor mij enkel te maken met de kwaliteit van de producten / service tegen een eerlijke prijs. D�*t én het feit dat ik doorgaans wel sympathie heb voor de underdog, voor het kleinschalige initiatief.

Nou wil het wel treffen dat ik dit weekend een "incident" in die aard heb voorgehad... Ging in de stad een nieuwe GSM kopen en was de deal aan het bespreken met de verkoper, een jonge snaak in zo'n GSM-shop. Vriendelijke kerel, gaf goed uitleg en we waren toch al een behoorlijk tijdje aan het lullen over welk modelleke ik het best zou nemen. Ik stond al met m'n bankkaart in de hand toen een jongedame van allochtoonse afkomst (zonder hoofddoek etc... dus geen cliché's op dat vlak) in vlekkeloos nederlands een vraag stelde over één of andere promotie rond belkredieten (tja, zo'n simpele vraag en snel te beantwoorden). De verkoper werd ronduit onbeschoft en legde haar het zwijgen op; exit jongedame... Daarna brabbelde hij iets in de zin van "marrokanen... altijd hetzelfde..." etc... Ik heb droogweg m'n bankkaart weggestopt en ben de winkel uitgewandeld zonder verder commentaar. Die GSM koop ik vast en zeker ergens anders.