Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Je bent een onverbeterlijke leugenaar. Je percentages kloppen langs geen kanten. Ik heb ze al verschillende keren weerlegd maar je blijft volharden in je onzin. Hier volgen de juiste cijfers :
Vlaamse radiozenders : 25 �* 30 % Engelstalig
Vlaamse tvzenders : 100 % Nederlandstalig.
Voor de mensen die jouw leugens geloven leg ik even uit hoe je te werk gaat.
Radio : één of andere commerciële zender die bijna uitsluitend Engelstalig werk brengt.
TV : hier bak je het nog bruiner. Een anderstalig programma, weze het een film, documentaire of intervieuw met Nederlandstalige ondertiteling wordt door jou als Engelstalig beschouwd. Ongelooflijk! Maar ik ken de reden waarom je raaskalt. Je bent een franskiljon voor wie alle programma's gedubd moeten zijn : je reinste taalvervuiling voor iedereen die iets van film kent.
Feitelijk ben je een cultuurbarbaar. Buiten wat gezwets over Nederlandstalige rap ken je niks van klassieke muziek, jazz, country, cajun, rock en noem maar op. Maar liegen kan je als de beste.
|
Je behandelt Eberhardt niet fair, vind ik.
Zelfs als zijn cijfers niet kloppen, heeft hij wel een punt over de grond van de zaak. Waarom blijft de Vlaamse overheid Frans opleggen als enige verplichte tweede taal?