Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon
Hij wil gewoon hetzelfde als in Wallonië, Engels als 2e taal en de rest zijn keuzevakken.
|
Nee.
In Wallonie mag je
kiezen. Engels of Nederlands.
En ook dat is me nog te beperkt trouwens.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon
Dan doen ze alsof de NVA Van Aelst terugfluit maar eigenlijk fluiten ze de pers terug door het standpunt duidelijk te maken.
|
De NVA heeft
exact hetzelfde standpunt als de andere establishment partijen.
Tot nader order is elke Belg verplicht Frans te leren.
Ook na 184 jaar.
Die mannen zullen daar vast wel een
economisch argument voor hebben. Want het is centen-nationalisme bij die club. Vergeet dat niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius
Ik wil een programmapunt, meteen na of eigenlijk liever nog voor, artikel 1 dat stelt dat de N-VA het Frans als verplichte tweede taal wil afschaffen.
En een paar N-VA parlementairen die er hun schouders onderzetten. Nu.
|
Mooi idee.
Maar ik zeg je dat dat niet gaat gebeuren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius
Het is een veel voorkomende klacht van vreemdelingen, migranten en zelfs sommige Franstaligen in Vlaanderen, dat ze de kans niet krijgen om hun aangeleerde Nederlands te oefenen omdat de doorsnee Vlaming meteen naar Engels/Frans overschakelt als hij hoort dat zijn gesprekspartner geen inboorling is.
|
Inderdaad.
En dat heeft dan, behalve met de kruiperige aard van de Vlaam, weer direct te maken met de chronische zelfoverschatting van veel Vlamingen wbt hun eigen talenkennis. Die is gewoonweg redelijk dramatisch.
Hilarisch om een in het Frans stuntelende en hakkelende Vlaam bezig te horen tegen een Franstalige, die zelf dan ook nog eens perfect Nederlands spreekt (maar zijn gesprekspartner weet dat niet), maar beleefd het Vlaamse provinciaaltje aanhoort.
Ik maak het wekelijks mee.
Genieten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander
Het zou toch maar aangeleerd AN zijn wat die vreemdeling spreekt en dat horen heel wat Vlamingen niet zo graag.
|
Die Vlamen die
''dat niet zo graag horen'' zijn een uitstervend ras. Dat probleem lost zichzelf op dus.