Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza
Diepgaande en intelligente discussies. Is zo een beetje de rode draad in jouw posts. Het klinkt allemaal heel leuk en aardig maar over w�*t precies moet er diepgaand en intelligent worden gediscussieerd?
Over jouw persoonlijke invulling van een christelijke god? Hoe jij die aanvoelt? Je hebt de christelijke god als uitgangspunt gekozen, deze ontdaan van alle mogelijke franjes (de minder leuke eigenschappen als het ware) en er een flinke scheut Ietsisme en New Age sausje overgegoten. Dit alleen is voor die-hards christenen al voldoende om jou als een ketter te beschouwen.
Nou, voor mij geen probleem, maar als zelfs "mede-gelovigen" jou niet volgen in jouw persoonlijke visie/keuze/geloof, hoe verwacht je dan dat atheïsten jou zouden volgen? Hoe kom je tot een intelligente en diepgaande discussie over iets wat jij persoonlijk aanvoelt en anderen niet? Mijn inziens is dit gewoonweg onmogelijk. Het is en blijft een welles-nietes spelletje.
Komt daar nog bij dat je jezelf (helaas) tegenspreekt. Een kleine verduidelijking :
Je legt er gedurig de nadruk op dat je niks (jouw 10 regels) aan anderen wilt opleggen. Oké, goed. Voor mij is dit voldoende om jou met rust te laten. Geloof wat je maar wilt, mij interesseert het bitter weinig. Ik zal hoogstens eens mijn hoofd schudden, maar daar blijft het dan ook bij.
Alleen jammer dat je ook hebt geschreven dat jij de strijd aanbindt met de atheïsten die niet willen erkennen dat er méér is tussen hemel en aarde, alhoewel ze die "meer" niet kunnen waarnemen én terzelfdertijd dit catalogiseert als zijnde bekrompenheid.
Iets waar jou al eerder is op gewezen maar wat jij besloten hebt te negeren.
Blijkbaar zie jij deze enorme tegenstrijdigheid niet. Atheïsten wel. Ondanks jouw schijnbare tolerantie handel je net zo als de doorsnee monotheïst die zijn/haar visie als De Waarheid naar voor schuift. En laat het nou net die "strijd van jou" zijn waar a(nti)-theïsten op reageren zoals een stier op een rode lap.
|
Ik vrees dat na deze doordachte, intelligente post evenmin nog discussie mogelijk is...
Marie's god-�*-la-carte tot tartaar gehakt.
De tegenstrijdigheden van godsgeloof nuchter op een rijtje.
En als klap op de vuurpijl: geen verwijt mogelijk van venijnige spotternij, slogantaal, of mantrisch gedram....
Proficiat met deze parel, je weet jammer genoeg voor wie....