Los bericht bekijken
Oud 5 januari 2014, 20:59   #550
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Als mensen een taal moeten leren op professioneel gebied en hun functie gebiedt dat, dan doen ze dat. Nooit zal zich de situatie voordoen dat de mensen die Frans nodig hebben geen Frans zullen kunnen. Verder betwijfel ik dat we afstevenen op een bekrompen Vlaanderen dat uit principe zich afzet tegen de buitenwereld, zelfs niet tegen de Franse cultuur die historisch gezien het meeste schade heeft berokkend aan de Vlaamse/Nederlandse.
Bovendien heeft volgens mij een forummer genaamd Gipsy hier een grotere afkeer van Nederlanders (afgaand van postgeschiedenis), dan de gemiddelde forummer (overwegend Vlaamsgezind) hier heeft van Fransen. Dit natuurlijk ter illustratie. Wel is het zo dat niet iedereen een even grote francofiel is. Franskundigen zullen altijd talrijk genoeg bestaan in het Nederlandse taalgebied. De mogelijkheid tot Frans te leren ook erg goed aanwezig, of de verplichting gebrekkig Frans te leren zelfs aan BSO-scholieren er nu is of niet.

Ik maak me geen zorgen over de mogelijkheid van het Vlaamse Gewest om handelsbetrekkingen aan te gaan met gelijk welk anderstalig gebied.

Laatst gewijzigd door Weyland : 5 januari 2014 om 21:11.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden