Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Tof en aardig, zulke krachtstations op "speciaal gekozen plekken" om enorme accu's op te laden. Vergelijk het maar met een benzinestation.
Maar dat helpt niet met het feit dat men niet op 5 minuten een hedendaagse accu kan laden zonder ze naar de kloten te helpen.
|
Hoeft ook niet, met vervangt namelijk de accu´s van 2 Tesla´s door volle in die tijd dat jij jouw brandstofvoertuig getankt hebt.
Citaat:
|
Het wil wel zeggen dat een "krachtvul"station wel 4 keer meer laadpunten dan pompen nodig gaat hebben om eenzelfde verloop te kennen. Dus een klein stationneke met 4 pompen heeft dan 16 laadpunten van 85Kw. Da's niet meer te doen met een 400V lijn die binnenkomt. 400V 3400A. Schol.
|
Jij hebt precies schrik van wat kVA, op wat rijden treinen denk je ?
Citaat:
|
Maar momenteel kunnen ze niet concureren met brandstofwagens, en de infrastructuur om ze in grote getale te gebruiken bestaat momenteel niet.
|
Daarom heb nog wat geduld als die 400 Wh/kg werkelijk duurzaam gaat zijn en ook nog na pakweg 1000 ladingen weinig verlies heeft dan is het "vandatte".
Voor brandstofwagens hebben we decennia gehad om de infrastructuur op te bouwen. Voor Ewagens moeten we al eerst beginnen. [/quote]
Voila geef de E-wagen is wat tijd, de Tesla roadster rijdt sinds 2008, geef die accu-wetenschappers dan nu eens 20 jaar. En natuurlijk het E-netwerk ook.
E-wagens kunnen zeker een goede aanvulling zijn van brandstofwagens.
Ik ken nog tijden waar 20 l/100 km een zuinige auto was in de topklasse of bij de sportwagens, tegenwoordig verbruikt een sportwagen gemakkelijk onder de 10 liter...