Los bericht bekijken
Oud 7 januari 2014, 09:33   #152
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik zeg niet dat het in dit geval zo zou geweest zijn maar zoals men met photo-shop foto's kan manipuleren zijn er ook programma's waar je filmpjes mee kan 'veranderen/aanpassen' dacht ik.

Waar ik het gebeurde uiteraard niet mee goedkeur, integendeel.

Op heterdaad betrappen, of een dashboard cam daar ook onder valt, geen idee van.

Niet waar, want niet zo lang geleden stak er een geblindeerde BMW mij voorbij en dat was Politie.
allemaal oude gedachten en zorgen ...

we leven, zonder dat we het al ten volle kunnen beseffen, in een volledig gemediatiseerde wereld.

het merendeel van wat we doen wordt op één of andere manier gefilmd, getrackt op gps, actief of passief gedeeld op t internet.

dit heeft gevolgen ...

goede gevolgen :

*bvb voor verkeersagressors ... zij gaan in de nabije toekomst nog een aantal keer in filmpjes op tinternet verschijnen ... tot iedereen zich er bewust van is dat er een nummerplaat aan zijn veilige, ongenaakbare, tot (voorheen anonieme) agressie uitnodigende troon hangt ...

*bvb voor macho-uniformdragers ... die stillaan ook bewust worden vh feit dat ze ten allen tijde gefilmd kunnen worden ... en zich zelf dus ook volgens de wet dienen te gedragen. (in Australië dragen alle agenten zo een 'knop'camera op hun vest, en dit leidde tot een hele verbetering in de omgang.

maar wsl ook grote nadelige gevolgen :
Orwell mag er dan wel 30 �* 40 jaar naast gezeten hebben ... voor grootmachten is een volledig controleerbare wereld binnen handbereik.
Elke opkomende oppositionele kracht zal gelogd kunnen zijn, en van iedereen zal een file kunnen bijgehouden worden, en eventueel op tijd gebruikt door de heersende macht, tegen elke veranderende opkomende macht/oppositie.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden