Toen Schoofken nog een klein Schoofken was, en hij (of zijn familieleden) liepen over het straat, eenderwaar in het dorp, dan had ongeveer iedereen dat gezien, en iedereen kende iedereen.
Niks privacy op straat.
Als Schoofken nu in zijn buurt rondloopt: niemand herkent hem.
100 proecent privacy.
En mochten er om de tien meter camera's hangen in mijn buurt, die allemaal registreren gedurende een trimester, maar waar niemand naar kijkt want daar heeft niemand de tijd voor ...
100 procent privacy.
Maar mocht Schoofken dan overvallen worden, liefst door een niet al te agressief man, en men zou via de beelden toch kunnen zorgen dat mijn 20 euro in mijn brieventas terug bezorgd wordt ...
100 procent tevredenheid.
On topic:
men doet nu of het erger is dat die nummerplaat op internet kwam, dan de levensgevaarlijke situatie die de chauffeur veroorzaakte.
Men zou de wet moeten veranderen: als ik iets gefilmd heb op straat, waarbij mijn belangen in het gedrang komen, dan mag ik met dat filmke alles doen waar ik goesting voor heb (allez, publiceren en zo, niet vervalsen natuurlijk).
En nog iets meer zelfs. Stel dat ik een flik iemand zie aftroeven, waarom zou ik dat niet publiek mogen aanklagen? Stel dat ik Dedecker (herinner je) zie pissen tegen de zijgevel van een privé huis, waarom zou ik dat niet publiek mogen aanklagen ?
Privacy is voor pedofielen.
.
|