Los bericht bekijken
Oud 8 januari 2014, 08:38   #521
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Ik dacht toch bij Stuyck te lezen dat hij een onderscheid maakt tussen 'verleden' en 'heden' ? Ik, zelf ambtenaar zijnde, heb hier ook al enkele keren geprobeerd uit te leggen dat er een groot verschil is tussen de 'oudere' ambtenaren die aan een ongelooflijk laag loon zijn begonnen, en zeker in vergelijking met de lonen in de privé in die tijd, en de ambtenaren die 'nu' beginnen, en die zeker niet moeten klagen over hun loon. Dat echter het pensioen voor die 2 categoriën hetzelfde is, d�*t is abnormaal. De eerste categorie had (in theorie) niet de mogelijkheid om op 't eind van de maand genoeg over te houden om een spaarpotje ("2e pensioen") aan te leggen, wat de 2e categorie wèl gemakkelijk kan. Maar d�*t is natuurlijk een probleem voor de politiekers....en de ambtenarenvakbonden. En die vakbonden kunnen wat mij betreft....
Ook misschien voor ogen houden dat als er 'de ambtenaren', 'de moslims', 'de vreemdelingen', enz. wordt geschreven, word bedoeld 'diegenen van de X die voor mijn commentaar in aanmerking komen'. 't Lijkt mij wreed lastig om iedere keer te moeten schrijven (bijv.) 'de ambtenaren, uitgezonderd X, Y en Z'....
iedereen gelijk voor de wet, dus iedereen minder..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden