Los bericht bekijken
Oud 8 januari 2014, 17:39   #390
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
De feiten zijn dat we toen in de industriële revolutie zaten met een uitgebuit arbeidersproletariaat en dat overal in Europa.

En ik herhaal mezelf: Uw subjektiviteit blijkt uit het feit dat ge die werkloosheid en armoede in verband brengt met de persoon van Willem terwijl ge goed weet dat we in de industriële revolutie zaten en die sloeg op het vasteland eerst toe in de zuidelijke Nederlanden. Werkloosheid dus ondanks de welvaartspolitiek van Willem I. En na de splitsing sloeg de werkloosheid pas ten volle toe in de havensteden Gent en Antwerpen.

Ik herhaal bovendien neen vraag die ik U stelde eerder in deze draad:
Zelfs volgens de Belgicist Geert Van Istendael was Willem I de beste koning die we ooit gehad hebben.

http://www.radio1.be/programmas/bonu...t-gehad-hebben

Welke vorst was volgens U dan beter dan Willem ?
(En vergelijk geen appelen met peren door te komen aandraven met een koning uit de tijd van de parlementaire demokratie die sowieso nagenoeg niets meer te zeggen had.)
Ge komt altijd af met Geert Van Istendael. Precies of hij de verkondiger is van de absolute waarheid. U weet ondertussen wel wat ik over hem denk.

Gij zijt zoals de Vlaams-nationalisten op dit forum. Ze verguizen Pirenne tot en met als zijnde een 'belgicist' en hekelen hem waar ze maar kunnen, maar wanneer Pirenne iets schrijft wat hun aanstaat, dan is hij de plots het waarzeggend orakel. Of hoe hypocriet men kan zijn.

Wie een betere koning is dan Willem I?
Ik ben niet geïnteresseerd in monarchieën en zeker niet in lanterfanters zoals de Oranjes.
system is offline   Met citaat antwoorden