Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde
Ik kon inderdaad ook een welgemeende fuck you geven, en een ander restaurant uitzoeken.
Mocht ik alleen geweest zijn had ik dat waarschijnlijk gedaan, maar als ik met mijn vriendin op stap ben, verpest zoiets de sfeer wel wat.
|
voor mij zou de sfeer veel meer verpest zijn als ik me verplicht zou voelen om in Menen een franstalige "klant" te MOETEN spelen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ondertussen is het voor de Vlaamse bedrijven een ramp om nog degelijke medewerkers te vinden die een redelijke kennis van Frans hebben om zo hun Franstalige klanten te kunnen bedienen of nieuw Franstalige targets aan te boren. De financiële gevolgen van dit soort kortzichtig, bekrompen en gesloten Vlaanderen zullen zich vertalen in minder welvaart voor iedereen.
|
Blijkbaar hoeft dat in de tegengestelde richting dus geen probleem te zijn? Zolang de vlaamse klant zich onderwerpt aan de ééntalige Franse kennis van de franstalige verkopers blijven we daarmee zitten; Zullen we franstaligen aanwerven in Vlaamse bedrijven om te communiceren met Franstalige klanten en moeten de Nederlandstalige klanten van Franstalige bedrijven zich maar inspannen om Frans te spreken!
Dat is wat je krijgt als je blijft zitten in een Vlaamse stad in een Vlaams restaurant als ze je in het Frans aanspreken.