Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (neo)geopolitiek
zeveraar, wat houd je tegen om ook ambtenaar te worden als het volgens jou toch übermenschen zijn. Trouwens was ook verplicht om een levensverzekering te nemen bij het aangaan van een hypothecaire lening. Ik ben in 1989 begonnen aan een riant ambtenaren wedde van 19000 fr, veel van mijn vrienden die kozen voor de private sector (arbeiders en bedienden) verdienden toen een pak meer. Ben ondertussen gestopt in andermans "portomené" te kijken, ben niet het jaloerse type die elke maand gaat vergelijken.
|
1. 19000 bfr , brutto , netto, hetgene dat de werkgever betaalde ?
2. Persoonlijk, het jaar 1990/91 , 135 bf per dag, 10 maand in duitsland , nadien 2 maand werkloos.
3. Je vrienden die voor de arbeider/bediende gingen hadden dezelfde leeftijd, wat was hun job en wat de jouwe ? Je was dus 18 jaar in 1989 , wat voor werk moest je toen doen ?
4. Naar iemands anders loonbriefje kijken mag volgens mij, verdien ik hier wel hetzelfde voor hetzelfde werk dat ik doe, kijken naar hoeveel de ander uitgeeft en dus niet in zijn "portomené" heeft is inderdaad geen gezonde bezigheid