Los bericht bekijken
Oud 12 januari 2014, 20:04   #71
Rob Lemeire
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Eigenaardige definitie van klimaatsceptici. Zo moet men toch wat 'sceptici' bijeen krijgen schat ik.
Inderdaad, toch worden al deze 'sceptici', zonder uitzondering, voor zover mogelijk doodgezwegen of geweerd door de Vlaamse media geweerd - aangezien wat ze zeggen tegen het IPCC indruist. Of hoort u anders af en toe het IPCC of andere 'consensus-wetenschappers' beweren dat er toch een goede kans is dat het allemaal niet zo erg is?

Heel vreemd is dat IPCC'ers stellen dat er 5% kans is dat de mens niet achter de klimaatwijzigingen staan (en dus 5% kans dat de klimaatsceptici gelijk hebben), en een beetje verder vermelden ze droogweg dat discussiëren met klimaatsceptici gelijk staat aan discussiëren over de vraag of de aarde plat is. De twee uitspraken staan in duidelijke tegenstrijd met elkaar, aangezien niemand zou zeggen dat er een kans van 5% bestaat dat de aarde plat toch is.

Zoals in mijn inleidende inzending vermeld, is minimum 70% van de huidige Vlaming een klimaatscepticus, als we mijn definitie gebruiken toch en de onderzoeksresultaten van EOS kritiekloos aanvaarden.
Rob Lemeire is offline   Met citaat antwoorden