Los bericht bekijken
Oud 13 januari 2014, 10:05   #175
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als niemand haar een woning wil verhuren, dan zal het OCMW voor een woning moeten zorgen. Het is niet zo simpel als, niemand verhuurd haar een woning dus moet ze maar levenslang in de gevangenis blijven.

Ik heb in een ver verleden iets dergelijks meegemaakt, ik was vrij op borgtocht.
De rijkswacht vond niet beter dan opnieuw binnen te vallen in mijn woning voor een nieuwe huiszoeking en het pand gelijk te verzegelen en me zo de toegang tot mijn woning te ontzeggen.
Aha, zei de rijkswachtkapitein toen, je hebt geen woning? Dat is een overtreding van de borgcondities, en hij arresteerde me ter plaatse en liet me opsluiten wegens overtreding van de borgcondities. De procureur eiste direct de verbeurdverklaring van mijn borgsom. Ze maakten er gewoon een spelletje van.

De aanhouding duurde echter enkel totdat ik de eerste keer voor een rechter kwam, de raadkamer, daar zei men, zo werkt het natuurlijk niet, het moet wel een beetje ernstig blijven. Ze lieten me vrij en gaven me mijn borgsom terug en maakte de verzegeling van mijn woning ongedaan, vermits die enkel was uitgevoerd om me te koeioneren.
ongelooflijke typisch Belgische kloterij ... compleet ontoelaatbaar.

maar ik denk dat je ervaring, in deze zaak, je een beetje te ver in de verkeerde richting meesleept.
het is niet de Staat die het klooster van Mallonne besloot te sluiten. Justitie lijkt me eerder 'laks' geweest in t nagaan of dat wel een lange termijnoplossing was ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 13 januari 2014 om 10:05.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden