Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele
Alhoewel dat ze in het buitenland veel betere strukturele maatregelen nemen als die ondingen van drempels bljven ze hier maar verder ploeteren met verkeersdrempels. Ik kan in de rapte de verkeersdoden van Duitse steden vinden en vergelijken met Brussel, wedden dat daar minder als de helft verkeersdoden vallen per inwoner en dat zonder wildgroei aan drempels en zone 30´s ? Hoe kan dat, Johan ?
|
http://www.statistik-portal.de/Stati..._jahrtab40.asp
verkeersdoden 2012, enkele D-stadsstaten, enkele dichtbevolkte deelstaten en 1 Hfst Gewest:
Berlijn 42 doden : ~ 12,4 doden per miljoen inwoners (3814 inw/km²)
H-Hamburg 33 doden : ~ 19 doden per miljoen inwoners (2314 inw /km²)
H-Bremen 17 doden : ~ 26 doden per miljoen (1550 inw/km²)
Nordrhein-Westfalen 528 doden:
~ 29,3 doden per miljoen (528 inw/km²)
Saarland 37 doden: ~
37,2 doden per miljoen inwoners (387 inw/km²)
(het 3-jarig gemiddelde wijkt amper af voor die D-deelstaten).
Bij relatief zeer dichtbevolkte landen/steden neemt het aantal doden/inwoner in de regel af naargelang de dichtbevolktheid verder toeneemt (lagere snelheden, meer openbaar vervoer, enz...).
Brussel 37 verkeersdoden -2012-: ~
32,3 verkeerdoden per miljoen inwoners (~ 7056 inw/km²)
Brussel 2008-2012, 5 j-gemiddelde 31,6 verkeersdoden: ~ 29 verkeersdoden per milj inw.
Vlaanderen 2009-2012, 3 j gemidd. : 417 verkeersdoden: ~
66 verkeersdoden per milj inw. (470 inw/km²)
http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...sslachtoffers/
Welke landen en-of steden zouden de meeste "drempels" en de laagste gereden snelheden hebben ?
