Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh
Ach, niks nieuws onder de zon.
In mijn vorige wagen (een Audi A5) zat van bij de aanschaf (in 2010) een zogenaamd anti-carjackingsysteem. Maar dit kwam in feite neer op een dispositief dat permanent in staat was om via gps te weten te komen waar uw wagen zich ergens bevond, en desgewenst (op jouw aangeven en/of op dit van de politie, bijvoorbeeld) van op afstand via data-gsm (gprs, umts, 3G,...) de motor stil te leggen.
Leek me toch een hele geruststelling als er aan een rood licht in het Brusselse of het Luikse weer eens een paar donkere types op je afkwamen...
|
het verschil is dat jij daar baas over was mijn vriend
en het tweede verschil is, dat de overheid iets lanceert voor toepassing één en eventjes later daar een toepassing twee mee bedenkt... Eerst klissen ze zogenaamd dieven , dan zal het dienen om die asociale frauderende bestuurders te vinden die rijden zonder taks te betalen. En dan zal het zijn om uw belasting te heffen per kilometer. En dan zal het zijn om te controleren of de kilometerteller niet teruggerold wordt. En dan zal het zijn om uw privé versus uw werk kilometers aan te rekenen.
En stel u voor je koopt zo'n occasie, je rijdt naar huis met die occasie en gaat dan naar de inschrijving en haleluja uw auto is al eventjes getraceerd je wordt al onderschept... en je mag een boete betalen met terugwerkende kracht op de chassisleeftijd van de auto voor het niet betalen van uw belastingen... zie de discussie zo al ontstaan...
als je systemen invoert moet je alles compleet correct uitdebatteren daarover gaat het. Je moet dat ook niet achter de rug van het parlement doen in lopende zaken, want wetten moeten aangepast worden. En je moet zorgen dat het voor iedereen gelijk is zonder uitzonderingen voor ambtenaren of eurocraten of magistraten of consulaten etc