Los bericht bekijken
Oud 14 januari 2014, 16:30   #41
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ok ok, dat is erover. Maar je snapt waar ik naar toe wil gaan

Alles is voor mij begonnen met het buiten smijten van Vandenbroucke. Ok, niemand heeft hem uit de partij gezet, maar hem geen minister maken, kwam op hetzelfde neer.

vanaf dan is het serieus naar beneden gegaan. Spijtig, want het sociaal-democratisch gedachtengoed zit goed in elkaar.
Gennez heeft veel zaken verkeerd gedaan, maar de defenestratie van frank vandenbroucke was het dieptepunt. Dat ligt mij ook zwaar op de maag. Ik heb een groot respect voor die man zijn intellect en de manier hoe hij vanuit een degelijke analyse zijn departement beheerde. Een vakminister zoals er niet veel rondlopen en in een moeilijk debat steeds twee zetten voor op zijn tegenstander. Nadeel : ronduit moeilijk karakter, soms te stoicijns en iets te weinig voelen wanneer je moet afsluiten op een compromis. Maar dat Gennez hem daarom aan de kant schoof gewoon omdat hij het 'waagde' van tegen haar in te gaan was er zeer ver over. Alvast toch een goede zaak dat hij in de experten commissie zit voor de pensioenproblematiek. Hij kent die materie door en door. En het is voor een stuk een eerherstel dat hij die functie kreeg. Ik hoop dat Tobback in de komende legislatuur zo verstandig is om die man op één of andere manier terug naar de actieve politiek te kunnen brengen.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden