Ik denk niet dat er één partij is die de legerdienst terug wilt invoeren. Of het moest de pvda zijn die een Mao-uniform-stock nog ongebruikt in de rekken heeft liggen.
De Schoof is van een leeftijd dat hij weet wat legerdienst is.
En geloof me vrij: zo'n staatsorganisatie is niet geschikt, absoluut niet geschikt, om een opvoedende of pedagogische rol te spelen voor jongvolwassenen (en voor niemand).
Als een maatschappij zelf, via de geëigende instituten van gezin, school, jeugdwerking ... niet in staat is om haar jongeren groot te brengen volgens jouw visie,
dan is er ofwel iets mis met die maatschappij,
ofwel is iets mis met jou visie.
tot slot: het is simpelweg onbetaalbaar. Alleen al de kazernes terug opkopen en terug inrichten om een massa jongeren te slapen te leggen en te voeden, kost ons een arm en een been.
Ik denk ook niet dat er één partij is die gans het systeem van gas-boetes wil terugschroeven. Mogelijks wel terug onttrekken aan de gemeentes enz. maar dan zullen ze erg creatief moeten zijn om de Franstaligen te overtuigen om de actuele gerechtelijke procedures niet Latijns-ingewikkeld te laten blijven.
Bwa weet ge wat: stem maar op de nva. Ik doe dat ook.
.
|