Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierrot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Karel De Gucht is inderdaad de GROTE VERLIEZER van de Antwerpse crisis.
|
Beste dagboek,
Het gaat niet zo goed met mij en mijn partij de jongste weken. Ik vraag me af wat ik verkeerd heb gedaan. Waar heb ik het allemaal aan verdiend? Waarom ik? Waarom?
Waar is de tijd dat ik nog naar hartelust dissidenten kon buitengooien en er nog als de goeie kon uitkomen? Waar is de tijd dat ik die Vlaams geblokte mestkevers nog kon uitschelden voor gelijk wat en op applaus werd ontvangen? Waar is de tijd?
Mijn blauwe fabriekje is niet meer wat het is geweest. Nu ik dacht dat alles wel vlotjes zou lopen omdat ik den burger de hemel op aarde had beloofd, dreigt het faillissement toch wel niet zeker? Een aantal van mijn blauwe kaderleden zijn hun eigen fabriek gestart en mijn kiezers-personeel dreigt het zelf af te bollen richting Vlaams Blok. En alsof dat nog niet genoeg is aast die Mechelse burgemeesterversie van een Willy Sommers (of hoe heet die gast daar ook al weer?) op mijn voorzitterszetel.
Misschien moet ik ook wel eens overwegen om mestkever te worden. Dat lijkt me zo slecht nog niet. Toegegeven … ‘k heb het ooit wel anders gezegd, maar een mens mag zich toch eens vergissen, hé. Als ik het niet doe, dreig ik straks ik straks alleen over te blijven in ons blauw project.
Ach, mijn trouwe dagboek, ik voel me zo verdomd alleen …
Uit het dagboek van Karel De Gucht
(bron www.vlaamsblok2003.be)
|
Allé vooruit, nog zo eentje die alleen maar kan kopiëren en plakken wat het Vlaams Blok hem netjes voorgekauwd heeft...
|
Wees gerust ik heb deze tekst rustig geanalyseerd en bestudeerd! Mijn conclusie was dat een het inhoudelijk correcte tekst met de nodige dosis humor was. Vandaar heb ik inderdaad gekopieërd en geplakt!!
Ik dank u oprecht voor u bezorgdheid dat ik geen eigen mening zou vormen. Bedankt!!