Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Zijn huisdieren gewoon speeltjes voor hun baasjes? Ik ben van mening dat mensen die hun huisdier weg doen om gelijk welke reden, in de eerstkomende jaren geen ander huisdier mogen kopen.
|
Mee eens, vanzelfsprekend.
Hoewel je natuurlijk ook daar een aantal uitzonderingen moet voorzien.
Zo ken ik twee gevallen waarbij mensen hun hondje hebben moeten wegdoen omdat die opeens krankzinnig zijn geworden. Beiden waren Jack Russels. Heel brave beestjes, echte troeteldiertjes, heb er zelf nog mee gespeeld, goed opgevoed, wel een beetje verwend, maar ze luisterden prima naar de baasjes. En dan opeens, zonder aanleiding, vielen ze hun baasjes aan. Ik heb de verwondingen gezien van één van die baasjes (de madam van de winkel op den hoek) en die waren niet om aan te zien. Heel die arm lag open, twee operaties voor nodig geweest, en een blijvend groot litteken op haar onderarm. Als je af en toe je kleinkinderen bij je in huis hebt, dan is het niet abnormaal dat je die hond weg wil. Met pijn in het hart , ze is er nogaltijd nie goe van dat ze haar eerst zo lieve beest kwijt is. Nu heeft ze een ander hondje. Spreekt vanzelf dat je in die gevallen mensen niet kunt verbieden nog huisdieren te nemen, zeker?
Verder denk ik ook aan mensen die kinderen krijgen die allergisch blijken te zijn (kind of dier buiten? Effe denken...), mensen die bijvoorbeeld ziek zijn en tijdelijk niet voor hun dier kunnen zorgen (ik heb het dan niet over een weekje ziek maar bijvoorbeeld na een accident of tijdens het herstel van kanker of zo)....
Kortom, een beetje alle gevallen waarin het baasje eigenlijk niet aan de situatie kan doen.