Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol
Omgekeerd, welke bronnen heb jij om aan te tonen dat we onze welvaart "dankzij" de EU hebben?
|
Beste, u hebt hier een stelling gedaan, zonder bewijs. Als ik vraag naar een bewijs van uw stelling, kan u niet antwoorden dat ik maar moet bewijzen dat u ongelijk hebt.
Ik zal echter opnieuw mijn goed hart laten zien: zie elk courant handboek ivm regionale economische, zie bvb Baldwin en wyplosz, European economie Integration.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc
Ja en?
Een bedrijf uit Argentinie kan dat ook. Eén uit Turkije ook.
Zwitserland en Noorwegen misschien?
Daar schijnen ze om te van de honger momenteel...
|
Het punt is juist dat Argentijnse bedrijven heel wat kosten zullen moeten maken om op bvb de Poolse markt actief te kunnen zijn (aanpassing aan andere regelgeving) hier hebben Belgische bedrijven een voordeel want een groot deel van de regels in Polen zijn EU regels. Er is verder ook geen vrij verkeer van goederen, diensten, personen en kapitaal tussen Argentinië en Polen, terwijl dit wel zo is tussen België en Polen.
De twee voorbeelden die u aanhaalt zijn ook exact voorbeelden die uw ongelijk bewijzen. Noorwegen past verplicht alle EU interne markt regels toe, zonder erover te kunnen meebeslissen en dit via de Europese economische ruimte. Zwitserland heeft een heel netwerk van bilaterale akkoorden waarbij het er zich toe verbindt EU recht toe te passen.
Misschien eerst wat dingen lezen voordat u onnozelheden verkoopt hier?