Los bericht bekijken
Oud 18 januari 2014, 18:34   #73
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Druggebruikers oppakken en gedwongen in een afkickkliniek stoppen heeft volgens mij toch maar weinig te maken met het drugsvrij maken van straten.
Die aanpak krijgt bovendien ook pakken kritiek van de afkickklinieken waar ze verstand genoeg hebben om te weten dat dat niet werkt. BDW weet dat ook maar wat voor hem telt is de perceptie "Bart doet er tenminste iets aan!"

Bovendien vraag ik mij af in hoeverre Antwerpen dan wel zo'n grote overlast ervaart als het op drugsgebruik aankomt. De Antwerpse Free Clinic oppert zelf dat probleemgebruik in Antwerpen best meevalt. Als BDW daarmee geconfronteerd wordt begint hij te toeteren over hoezeer de Antwerpse haven een draaischijf voor drugs is. Wat dat te maken heeft met de individuele gebruiker is een raadsel.

Soit, mocht de aanpak van BDW toch resultaat opleveren; het zou de eerste keer in de geschiedenis van de mensheid zijn dat een repressieve aanpak van drugs iets oplevert. Of heeft de jarenlange War on Drugs in het moederland der repressie Amerika dat niet voldoende bewezen? Terwijl men daar meer en meer terugkomt van die falende aanpak gaat BDW nu een eigen War on Drugs starten.
Wie dan nog beweert dat hij dat niet uit electorale overwegingen doet is ziende blind.
't Zal wel weer aan mij liggen, maar ik dacht toch echt gelezen te hebben dat het de bedoeling was om de op-straat-gebruikers/op-zak-hebbers van drugs te ambeteren ? Daarom dat ik de vergelijking maakte met het op-straat-overlast-veroorzaken door het 'prostitutiegebeuren'....
'k Zal dan mislezen hebben....