Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Ik zeg niet dat jij mislezen hebt, je leest zo veel tegenwoordig.
Ik weet niet wat jij precies gelezen hebt maar ik las (ergens anders waarschijnlijk) dat hij ondermeer wil optreden tegen de internationale drugshandel. Kleine gebruikers ambeteren is daar waarschijnlijk een onderdeel van. Want die gaan dan natuurlijk vertellen waar ze hun drugs vandaan halen en zo kan BDW helemaal tot in Marokko (hasj) of Colombia (coke) op jacht gaan achter die stouterikken… Dat daar nooit iemand aan gedacht heeft! Geniaal is die BDW.
Overigens; dat 'ambeteren' is wel heel juist gekozen want hoewel er al jaar en dag een richtlijn is die het bezit van 3gr cannabis 'gedoogd' gaat BDW daar nu vlotjes tegen in zodat de modale druggebruiker niet meer weet hoe het nu juist zit. In Belgie is er geen probleem met zo'n kleine hoeveelheid maar kom je in Bart's area is er plots wel een probleem. En dat is ambetant.
|
Dat optreden tegen internationale drugsbendes, ging dat niet over het beter controleren van de haventrafic ? Samenwerking tussen justitie, politie en douane ? Het ambeteren van de gebruikers en 'straat'dealers was een ander deel van het anti-drugsbeleid. Maar het is natuurlijk gemakkelijker om dat op één hoop te gooien.