Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere
fout , ik ben tegen het Amerikaanse buitenlandbeleid/ militair interventionisme.
Het dient namelijk ook niet eens de belangen van de Amerikanen zelf.
Wanneer u tegen het beleid bent van uw Belgische regering, bent u anti-België ??
(De VS "doen" meervoudig) In uw optiek kunnen zij nooit aan terrorisme doen
ook al vermoorden ze duizenden burgers. Wat zij doen is per definitie rechtvaardig , zonder verdere voorwaarden.
Als ik voorstander zou zijn van militair optreden tegen terroristen, dan betekend dit ook dat we luchtaanvallen moeten uitvoeren op Washington om de terroristen in het witte huis en het Pentagon te neutraliseren.
Maar ook daar ben ik tegen.
Mijn voorstel is :
-Dat het Westen zich allereerst niet mengt(militair!) in gewelddadige conflicten buiten haar eigen grenzen. Alleen daarmee al zullen er vele levens gespaard worden.
-Dat het westen stopt met wapens leveren aan conflict gebieden en ook geen financiële steun geeft aan oorlogsvoering of versterking van regimes zoals die in Saudi Arabië of Israel.
-Dat de VS zich gaan houden aan het internationaal recht en zich maximaal inzet om andere landen hier ook toe te bewegen.
-De miljarden investeringen in olie gerelateerde projecten stop te zetten die miljarden te steken in de ontwikkeling van andere energie vormen. Zonder olie belangen vervalt ook het vermeende belang van interventie in olie rijke landen.
Alleen al door het niet voeren van de oorlogen in Irak en Afghanistan had men
5000 a 6000 miljard kunnen besparen(20 % minder staatsschuld voor de VS)
|
Weer dezelfde wereldvreemde onzin die alle problemen in de wereld op het westen steekt.
En de haat tegen vooral de VS blijkt wel voldoende uit de ongegronde beschuldiging van terrorisme.