Los bericht bekijken
Oud 19 januari 2014, 17:59   #11118
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey Bekijk bericht
Je hebt teveel Erich von Däniken gelezen.
Die mythen zijn antwoorden op oa natuurlijke fenomenen die men niet begreep. Ik dacht dat we ondertussen wel zoveel 'ervaring' hadden opgedaan om niet weer overhaast tot conclusies te komen bij elk onbekend of aanvankelijk onverklaarbaar verschijnsel.
Ipv overtuigd te roepen 'ze zijn er!' zou uw voorbeeld van die cargocultus eerder tot gereserveerdheid en terughoudendheid moeten stemmen.

Het klopt dat alle opties overwogen moeten worden maar dan wel in een wetenschappelijke context. Als ik hier reacties lees die het hebben over 'het astrale zelf' of iets dergelijks, dan vrees ik dat we in de benadering van de niet verklaarde verschijnselen de verkeerde toer op gaan. (en dan ontsnappen mij termen als 'onzin').

Zoals ik al eerder heb aangegeven vind ik het thema rond UFO's fascinerend. Vooral door het potentieel aan onverklaarde natuurkundige fenomenen dat eruit blijkt.
En als het werkelijk over buitenwereldse -intelligente- objecten gaat, dan kijk ik vol verwachting uit naar het eerste harde, onontkenbare bewijs daarvoor.

En met ... "Het zou best waar kunnen zijn !" ... schieten we niet bijster veel op, toch ?
Ik kijk ook uit naar dat harde, onontkenbare bewijs. Verschil tussen ons is dat ik denk dat het bestaat, en jij denkt van niet.
meneer is offline   Met citaat antwoorden