Los bericht bekijken
Oud 20 januari 2014, 05:17   #32505
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Dat zal er uiteindelijk wel van komen,maar het zal tijd vragen.

Eerst moet de Vlaamse onafhankelijkheid er komen.

Daarna zal er een uitgebreidere samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland komen .

Dan zie ik eerst een samengaan van Zeeuws-Vlaanderen met de rest van Vlaanderen tot stand komen .

Als dit goed lukt zie ik in een tweede tijd een samen gaan van Zeeland,Noord-Brabant en Nederlands Limburg met Vlaanderen tot stand komen.

En als dat ook lukt eventueel een samen gaan van de rest van Nederland met Vlaanderen.
Maar dan zal er al veel water door de Schelde gestroomd zijn.
Als het goed begrijp, zoals het op me overkomt, wordt eerst Zeeuws Vlaanderen bij Vlaanderen gevoegd. Daarna Limburg, Noord Brabant en Zeeland en vervolgens de rest van Nederland bij Vlaanderen.

Volgens mij mis ik nog wat ... de rest van Nederland, drie eilanden in de Cariben.
Aanvankelijk zouden deze elanden bij de provincie Noord Holland komen, nu zijn het bijzondere gemeenten van/in Nederland.

Vrees alleen dat de Friezen er geen trek in zullen hebben. Nou ja, kan WA daar nog koning blijven. Raakt hij niet zonder baan in de bijstand
De Friezen zijn de grootste aanhangers van de Oranjes, zelfs in het stadhouderloze tijdperk konden de Oranjes terugvallen op de Friezen.

De Limburgers? Als het Limburgs erkend wordt, maar of ze graag als Vlaming door het leven willen gaan zoals de Limburgers in Vlaanderen?
De Noord Brabanders? Zo hard staan die al lang niet meer te trappelen voor aansluiting bij het Zuiden.
Hier zijn ze Nederlanders onder de overige Nederlanders, bij Vlaanderen worden ze Vlamingen

Zeeuws Vlaanderen en Zeeland? Dan zal er inderdaad heel veel water door de Schelde zijn gegaan vooraleer die overstag zullen gaan.
Maar wie weet als Zeebrugge de positie van Antwerpen overneemt valt er "misschien" met hen over te praten?
Polders onder water is de Zeeuwen een gruwel, daar krijgt men geen sympathie mee bij een Zeeuw.

Dat er een heftige confrontatie tussen Nederland en Vlaanderen/België, binnen een aantal jaren, aan gaat komen gezien de volgende verdieping is vrijwel zeker.
De Hollanders zijn niet in de positie daar aan toe te kunnen geven, ze hebben geen manoeuvreerruimte meer over. Een tweede keer de Zeeuwen in de steek laten kunnen ze zich niet veroorloven
De betrekkingen tussen Vlaanderen en Nederland zouden hierdoor mogelijk flinke schade op kunnen lopen daar nu al duidelijk is dat de Hollanders geen cm zullen wijken.

Toekomstige onderhandelingen daarover zijn op voorhand een zinloze zaak gezien de motie dat er geen volgende verdieping meer gaat volgen.
Wanneer het op buigen of barsten aan gaat komen zal er weinig aan buigen te pas komen. Bij een uitnodiging voor onderhandelingen, misschien een kopie van de motie retour sturen met ... vriendelijke groeten uit Holland eronder?

Laatst gewijzigd door Adrian M : 20 januari 2014 om 05:24.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden