Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Alles wat ze vertellen is niet alleen vergeleken met CNN 'links', maar ook vergeleken met bijvoorbeeld het nieuws op de Nederlandse televisie, en zelfs vergeleken met VTM. Het is mij gisterenavond nogmaals opgevallen, ik heb het nieuws gevolgd op verschillende zenders. Zowel de keuze van de onderwerpen ('hoofdpunten' ) als de weergave ervan is heel erg tendentieus. De berichtgeving op de VRT is overduidelijk van (groen)linkse signatuur.
Wat de Amerikanen betreft : nog een geluk dat ze er zijn. Want zonder hen was onze levensstandaard in de Westerse wereld al lang gekelderd. En niet alleen bij ons, want ondanks de vele problemen die er nog zijn, en ondanks het gebrul van de anti-Amerikanen en anti-kapitalisten is het levensstandaard in de hele wereld drastisch verbetrd de laatste 30 jaar.
Tenslotte ben ik ook heel tevreden met de veranwtoordelijkheidszin van de Amerikanen, want als we enkel zouden moeten rekenen op de slappe, laffe en ontrouwe Europese liliputters, dan was de dominante beschaving vandaag moslim.
|
Tja, als je CNN "objectieve berichtgeving" vindt.........dan ben ik "uitgepraat".
Nogmaals, ik ben niet anti-VS, noch anti kapitalist (
al heeft kapitalisme, voor mij wel grenzen. Geld verdienen zal voor mij nooit een cultuur worden, zoals dat wel het geval is in de VS.). Dat moslims anti-VS zijn, is niet zo verwonderlijk, als je weet dat Amerika, al 56 jaar
éénzijdig partij kiest voor Israël, die tenslotte Palestijns grondgebied bezetten. Behalve , als die moslims
rijke stinkerds zijn natuurlijk, zoals Saudi Arabië (waar het fundamentalisme veel groter is dan in pakweg Irak - denk maar aan het regelmatig stenigen van vrouwen). Maar de Saudies "are American's best friend". Moet wel pijnlijk zijn geweest, toen ze vernamen, dat een groot deel van de "11/9-kapers" Saudi's waren. Maar wat doet Bush ?? Hij valt Irak aan

Men mag van Clinton zeggen wat men wil, maar tijdens zijn ambtstermijnen is het in het MO wel "relatief" rustig geweest (langs beide kanten). Ik vond het dan ook
laag bij de grond, en intriest, de manier waarop de Republicans hem aanpakten , in de "Lewinsky-affaire", wat eigenlijk niet meer was dan een "scheve schaats". En dat hij "zogezegd" gelogen zou hebben voor het Hooggerechtshof is "kut met peren" (om Brusselmans even te citeren) : IEDERE vent die zijn vrouw bedriegt (en omgekeerd), zal altijd eerst proberen, te ONTKENNEN. 8)