Discussie: bitcoin
Los bericht bekijken
Oud 22 januari 2014, 20:06   #284
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stevensterk Bekijk bericht
Vanwaar zo vijandig, vanwaar al die insinueringen? U mag mijn postjes nakijken, ik heb nooit gezegd dat ik de dollar waardeloos vindt of dat ik er tegen zou zijn. Ik heb altijd al interesse gehad in macro-economie bij wijze van hobby. Dus heb ik bij wijze van experiment een niet al te groot bedrag geïnvesteerd. Als ik eraan begonnen was voor de snelle winst, zou ik al lang verkocht hebben.
Beste Stevenskerk, kan je ons ook een eenvoudige definitie geven wat 'macro-economie' is? Zegt het bv dat je tegen een bevolking gaat zeggen dat ze langer moeten werken omdat er ergens een tekort aan geld zou zijn? Dat je hierdoor op het idee komt om ook te gaan gokken is dan wel begrijpelijk maar of dat iets met macro-economie in z'n zuivere zin te maken heeft, zeer twijfelachtig. Elk econoom weet dat, je speelt een ander spel hier, een spel dat zich afspeelt in een ander tijdruimte-continuüm en de economische logica verlaat, dit met zware repercusies voor de traditionele economische markten, daar waar mensen leven die hier allemaal niet om gevraagd hebben maar wel het gelag mogen betalen als het mis gaat. En ja, het kan ook al eens goed gaan in een gokspel, het heeft in ieder geval nog weinig met economie te maken. En we doen precies alsof dit een geheim zou zijn, het gaat nochtans over basic economics.

Laatst gewijzigd door MIS : 22 januari 2014 om 20:11.
MIS is offline   Met citaat antwoorden