Los bericht bekijken
Oud 27 augustus 2002, 08:54   #8
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

Wel nu wil ik de link leggen naar een partij als Agalev. Nooit betrokken bij het gekonkel van (wat jij noemt) schorremorrie. Steeds een partij geweest met idealen, een partij die respect afdwong. Vele uiterlijke kenmerken die goed overkwamen bij het grote publiek. Dit alles in samengnag met de gebeurde feiten zorgden ervoor dat ze in vele bevoegde instanties een zeteltje meer kregen. Maar wat blijkt nu. Deze zware taken en verantwoordelijkheden kunnen ze blijkbaar toch niet zo goed torsen op hun frêle schoudertjes. De last wordt afgeworpen en er moet opnieuw opzoek gegaan worden naar een politieke partij om in de volgende regering de gaatjes op te vullen. Nu mag u zeggen wat u wilt maar N-VA maakt een grote kan. N-VA distantieert zich van ideologie van het blok in zake vreemdelingen, maar sluit in een gematigde zin aan bij die van de onafhankelijkheidsstrijd. Een alles of niets spel zit er voor de N-VA niet in, en terecht vind ik. In de politiek is mijns inziens het niet mogelijk om een voorstel aanvaard te krijgen zonder toegevingen van beide partijen. Rechtdoor en niet omzien is moeilijk te behalen. Met een realistische kijk en gedreven mensen kan N-VA wel eens voor de verrassing zorgen.

Zelfs met een partij als het N-VA zal uw tricolore hartje nog niet barsten mijn best. Het overboord werpen van de Waalse balast zal tijd en expertise vragen. U kunt uw koningshuis en uw haantjes nog even koesteren, ze blijven ons nog even achtervolgen.