Los bericht bekijken
Oud 23 januari 2014, 12:02   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.706
Standaard

Citaat:
Verhofstadt weet dat de Britten slecht liggen bij de rest van Europa, hij weet dus dat als hij de Britten bij de rest belachelijk kan maken, hij gewonnen heeft van zijn Britse tegenstander.
Dat Verhofstadt erin zal slagen om de Britten belachelijk te maken met ik nog zien.

Ik weet ook niet of de Britten zo slecht liggen bij "de rest van Europa". Wat ik wél weet is dat noch blaaskaak Verhofstadt, noch natte dweil Van Rompuy goed liggen bij de Britten. Hebben de Britten Verhofstadt al niet een keer diens eu-ambities door de neus helpen boren?

Ik weet wél zeker dat de EU niet alleen Griekenland aan boord wil houden uit schrik voor een domino-effect. Ik vermoed dat dit met de Britten niet anders zal zijn. Als Verhofstadt de Britten wegjaagt komt dat wél als een boemerang in zijn eigen gezicht terug, en mag "da joenk" ook zijn nieuwste ambitie op zijn buik schrijven.
Bovendien heeft Merkel nog een appeltje te schillen met Verhofstadt.

Citaat:
Volgens de gewezen premier (Verhofstadt) van het eveneens federale België neemt de behoefte aan Europese integratie hand over hand toe. Zozeer zelfs, dat de tegenstand van Duitsland tegen de beoogde Banken Unie overwonnen zal worden. Ik citeer:

"We kunnen niet met de muntunie verdergaan als we geen afspraken maken met betrekking tot de arbeidsmarkt, de bankenunie, ...'. Duitsland weigerde die bankenunie, en toch zijn we die vandaag uit de grond aan het stampen. Zelfs het IMF pleit daar nu voor."

Dit is een kras staaltje 'powerplay' van Verhofstadt, die hier Merkel's Duitsland rechtstreeks uitdaagt. Je vraagt je onwillekeurig af, waar de Belg het lef vandaan haalt om de machtigste bondgenoot uit de Unie met dergelijke uitspraken te confronteren. Beslist de hyperactieve Brusselaar soms al over het Europese beleid van zijn Oosterbuurman?
Wie deze 'nieuwe aristocraat' ziet acteren als hij over 'zijn' Europese project praat, die wordt bevangen door plaatsvervangende schaamte. Schreeuwend en heftig gesticulerend tracht hij anderen te overtuigen van diens gelijk. Ik vraag mij af of dat de juiste manier is om anderen van je gedachten te overtuigen, maar soit. Wie weleens met Verhofstadt aan de debattafel heeft gezeten overkomt hetzelfde.

http://www.dagelijksestandaard.nl/20...ering-en-leger
Aan een voorstander zoals de Nederlandse Rutten heeft Verhofstadt niet veel als hij aan Merkel een tegenstander heeft.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline