Los bericht bekijken
Oud 6 oktober 2004, 12:34   #23
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Je kan daar best aan denken voor je het dier in huis haalt. Als je bijv. een rotweiler of een doberman in huis haalt, terwijl je ook kleine kinderen hebt, is dat vooral jouw verantwoordelijkheid.
Alsof het een garantie is dat je een braaf beest hebt als je géén rotweiler, doberman, of pitbull in huis neemt. Ook slonskes als beagles kunnen gevaarlijk zijn, de meeste ongevallen gebeuren overigens met golden retrievers en labradors. Idealiter neem je geen hond in huis als je kleine kinderen hebt, maar zo gebeurd het nu eenmaal niet. Ik heb hier ook twee schatten van katten zitten, maar zou toch graag nog kindjes krijgen voor die dood gaan (dat kan immers nog 20 jaar duren en dan is m'n tijd om kindjes te krijgen gepasseerd). Wie kan mij garanderen dat mijn katten of je doodbrave straathond niet agressief worden omdat ze jaloers zijn op de kleine? En wie kan me garanderen dat die schattige pup die ik in het asiel aantref, later niet uitgroeit tot een ernstig gedragsgestoorde hond, ondanks al m'n pogingen tot operante conditionering? Of wie kan me simpelweg garanderen dat m'n kind na verloop van tijd allergisch blijkt te zijn aan honden, katten, vogels...?