Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Een wegwerpartikel van pakweg 20,000 a 50,000 euro?
Dat lijkt me wel heel kort door de bocht.
|
Dan raad ik je aan om eens de prijzen op te vragen van alle kunsstof onderdelen en radiatoren in de buurt van uw voorbumper. Voeg daar dan nog een motorkap en twee koplamper bij en zo heb je je vervangings onderdelen als je per ongeluk aan lage snelheid een andere wagen of paaltje raakt.
Je gaat onmiddelijk merken hoe dicht je wagen staat bij de status van wegwerpartikel.
Citaat:
En van die verdwijnende vakman merk ik eerlijk gezegd ook niet veel..
|
Je moet eerst aan wagens knutselen voor je daar iets van merkt.
Bekijk even de bijlage. Die wagen had een nieuwe olie-pan gekregen bij een merkvertegenwoordiger. Er is veel te veel afdichtmiddel gebruikt geweest met als gevolg dat de zeef naar de oliepomp helemaal verstopt is geraakt. Gevolg, kapotte motor...
Citaat:
en hier in de streek zitten nog volop garagisten die enkel onderhoud/herstellingen doen (en geen nieuwe wagens verkopen).
|
Dat zijn meestal nog mensen met kennis van zaken.
Citaat:
Degene die (in bijberoep) het onderhoud aan mijn wagen doet noemde dat een vooruitgang.Ikzelf ken er niks van maar volgens hem kan hij nu met 1 apparaatje nagenoeg elke wagen 'uitlezen' terwijl er vroeger voor elke wagen een ander apparaat nodig had en hij dus niet kon concurreren met concessie-houders.
|
Is het een vooruitgang? Uitlezen en vervolgens herstellen wat het apparaatje heeft verteld?
Er is een tijdje geleden een uitzending geweest, VOLT dacht ik, waar men dat eens op de proef heeft gesteld. Het was ronduit beschamend.