Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten
In 2003...
|
Tja,..
Sarcasme is duidelijk niet uw ding.
Uw moet natuurlijk wel een citaat in de juiste context lezen.
Had u dat gedaan, dan had u geweten dat dat dus niet serieus genomen moet worden.
Het citaat komt namelijk uit deze draad;
Vlaams Blok, NV-A en "Dietschland"
Een draad dat hiermee begon;
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Cid
Ik hoor Jan van den Berghe spreken over een hereniging met Nederland. Gezocht in het programma van Vlaams Blok: niets gevonden hierover.
Ik hoor Mathias Storme spreken over een hereniging van de Nederlanden. Gezocht in het programma van NV-A: niets gevonden.
Conclusie: de verborgen agenda van de Vlaamsnationalisten is een annexatie van Vlaanderen door Nederland. Wedden dat het kaartenhuisje van het sepparatisme in elkaar stuikt als de gewone NV-Astemmer en Vlaams Blokstemmer hier achter komt? 
|
Eerste reactie daarop van van den Berghe;
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Onze illustere onbekende belgicist doet zijn reputatie als mislukte grappenmaker weer alle eer aan. Een niet onbelangrijk iemand spreekt uit eigen naam over samenwerking met Nederland, en kijk dat wordt plotseling hereniging en zelfs een porgrammapunt van den Vlaamse partij. Trouwens, verborgen?
Let eens weer op de bijna onverholen Hollanderhaat die hier achter schuilt. Die belgicisten toch, ze kruipen nog liever met Parijs in het bed, dan nog maar een hand te geven aan onze noorderburen en volksgenoten.
|
U kunt dus meteen zien dat die hele draad niet serieus op te vatten is.
Dus ook de antwoorden van Jan van den Berghe aan die Belgicist, die dat draadje begon.
Verderop in dat draadje kunnen we trouwens ook dit lezen;
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Voor de belgicisten is er geen hoop meer: ze zijn immers gedoemd in hun eigen verzinsels te geloven en hun ogen en oren te sluiten voor de werkelijkheid zoals die zich aandient. Ik reageer dan ook eerder voor de meelezenden op dit forum, eerder dan voor de belgicisten die uiteindelijk nooit echt op een onderwerp kunnen ingaan. Algauw wijken ze immers van het discussieonderwerp af en vervallen ofwel in nietszeggende uitspraken ofwel in beledigingen en persoonlijke aanvallen.
|
Een duidelijker aanwijzing van het hoog aanwezige sarcastische inhoud van die discussie draad is er in mijn ogen niet.
Maar goed u vat zijn antwoorden klaarblijkelijk letterlijk op.
Dus nogmaals neen, hij is geen Groot/Heel Nederlander!.
Trouwens, wat hij daar zegt over Belgicisten en hun gedrag, is na ruim 10 jaar nog altijd waar op dit forum.
Jammer,
Jeff