Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Dat laatste begrijp ik even niet... Is de ziekte van je partner dan het excuus een bijzit in huis te halen?
|
Dit is een zaak tussen de drie betrokken personen.
Zolang de echtgenote (of echtgenoot) én de minnaar of minnares ermee akkoord gaan, zie ik geen enkel probleem.
Gezien ze niet gehuwd zijn, noch wettelijk samenwonen (kan niet als men met iemand anders is gehuwd), is die minnaar of minnares voor de burgerlijke stand niet gehuwd.
Hij/zij heeft dan ook geen enkel recht voortvloeiend uit die relatie: geen verplichting tot zorg of ondersteuning, geen erfenisrechten, geen pensioenrechten op basis van de bijdragen van de andere partner.
Een beetje zoals de moslims die hier "trouwen voor de imam", voor mijn part met de 4 toegestane vrouwen : maar die vrouwen moeten dan wèl weten dat ze totaal rechteloos zijn. En dat vergeten die suikermoslimaatjes die halsoverkop verliefd worden op de illegale Mohammed en zich door hem laten bezwangeren na hun "huwelijk" voor de imam maar al te dikwijls. Als er dan vrouw1 ligt te wachten in Marokko dan zijn zij de pineut.