Los bericht bekijken
Oud 5 februari 2014, 17:36   #959
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Die ontwikkeling is voor een groot stuk bezig hoor:
http://www.saabgroup.com/en/About-Sa.../#.UvFeJVL5OKk
Jij bent niet echt een Saab vriend hé?
Pas sinds 2e helft afgelopen jaar, zo ver kan Saab dus nog niet zijn.
Volg de Gripen al jaren in de Zweedse media en hun parlement. Een aanrader dat ook eens te doen

Overigens 70% van de jet bestond/bestaat alleen op tekening, de romp moet met 37 cm verlengd worden vanwege de zware radar (balans)
Ben benieuwd wat het moet worden een jet ontwikkelen in vier jaar tijd en aan het eind afleveren als productietoestel.
Ze zullen de jet in ieder geval eerst moeten testen zoals elke andere jet.

Als men de rapporten van de Zwitsers leest van de Gripen zijn er nogal wat aanmerkingen. Met name onvoldoende bereik, de Zwitsers stellen dan ook dat de Gripen E met drie grote extra tanks uitgerust moet worden
Zwitserse piloten wilden dit testen in Zweden, waren er niet. Eveneens sneller dan meen mach 1.35 mochten ze tevens niet vliegen.
(In de Nederlandse evaluatie kon de Gripen NG slechts twee van de zes gestelde eisen aan
Tevens werd gesteld dat de Gripen NG nauwelijks voldoende mogelijkheden kent voor toekomstige updates daar er onvoldoende ruimte aanwezig is)


De Zwitsers betalen een fiks bedrag voor hun Gripen E. De Zweden? Hun eigen toestel wordt 15 á 30% duurder dan het Zwitserse toestel.
De GripenE gaat de Zweden zo bar veel kosten dat dit zwaar ten koste gaat van hun leger & Marine en volledig uitgekleed dreigen te gaan worden.
Hun luchtmacht? Zeer zeker niet van het niveau als de Belgische Luchtmacht.
Piloten met 1000 vlieguren zijn een zeldzaamheid. Een missie als Libië was het uiterste, langer had de Zweedse Luchtmacht het niet vol kunnen houden,


Hoe de Zweden 100% technologie kennis/overdracht kunnen garanderen aan Brazilië is mij een raadsel?
De jet bestaat voor een fiks deel uit Amerikaanse technologie, als wel uit Europese technologie.
Volgens mij kunnen ze alleen 100% Zweedse technologie kennis overdracht garanderen

Volg eveneens de Typhoon, Rafale en F35. Let wel geen enkele jet heeft geen grote problemen gekend.
Alle jets kenden vergelijkbare problemen. Met name de Typhoon, ook op software gebied.
Supertoestellen, als wel geen ontwikkelingsproblemen, bestaan niet en is een illusie.
Vooral nu is de technologie (en grote hoeveelheid software) zo geavanceerd geworden dat een jet ontwikkelen met fikse problemen verloopt
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden