Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bart4
Het feit dat kapitalisme niet kan overleven zonder dictatuur, gekenmerkt door de collusie tussen overheidsmaffia's en grootkapitaal, is een stellingname.
|
Ok, maar een stellingname vereist een bewijs. Als je bewijs al begint met het wijzigen van de definitie, dan zijn we slecht vertrokken he.
Als je de stelling van Pythagoras wil ontkennen, en de stelling van Bart4 invoeren: "de hypothenuse is gelijk aan de som van de twee andere zijden" en je begint al met "driehoek" anders te definieren, dan gaat het verkeerd, he !
Citaat:
Jij verwart definities met stellingnames. De stellingen die ik inneem volgen wel uit de definities en de bijkomende kenmerken (zoals sommige absurde adjectieven) die ik vaak tegenkom in wat ik lees, zelfs in de Wikipedia.
|
Nee, ik stel vast dat jij iets over kapitalisme beweert, en dat je daarvoor kapitalisme anders definieert. En verder zie ik geen bewijsvoering, maar die heeft dan ook niet veel zin meer.
Citaat:
Inderdaad, maar markteconomie betekent niet noodzakelijk hetzelfde als een "vrije markt"-economie.
|
Ah ? Normaal gebruikt men de twee concepten door elkaar. Maar straks ga je nog beweren dat als de staat de prijzen vastlegt, dat ook een "markteconomie" is, op dezelfde wijze als je stelde dat "staatskapitalisme" een vorm van "kapitalisme" is...
Citaat:
Vermits er geen langdurige, vrije markten kunnen overleven in een kapitalistisch systeem, zijn de langdurige markten dus onvrij. Ze worden vaak gereguleerde markten genoemd.
|
Als dat laatste een stellingname is, moet je ze wel bewijzen.