Los bericht bekijken
Oud 11 februari 2014, 00:23   #27
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht
Ik heb er even wat cijfers bijgenomen.

http://www.sensoa.be/sites/default/f...gedrag2011.pdf

Het gaat over kinderen en jongeren die slachtoffer worden van verkrachting. Incest en verkrachting door een familielid komt relatief het vaakst voor

Ik denk ook wel dat bepaalde allochtone groepen oververtegenwoordigd zijn in de statistieken. Al was het maar omdat vrouwonvriendelijke/seksistische opvattingen een aanzienlijke risicofactor vormen, en qua emancipatie is men nog niet zo ver gevorderd bij bepaalde allochtone groepen. Dat is echter bij bepaalde autochtone groepen ook het geval, vooral in rurale gebieden. Ik las ooit eens dat in het Vlaams Gewest incest het vaakst voorkomt in West-Vlaanderen. Past wel binnen het plaatje.

Er staan nog meer nuances in het rapport. Maar ja. Ik denk eerlijk gezegd niet dat veel mensen echt geïnteresseerd zijn in de problematiek van verkrachting of het welzijn van de slachtoffers, maar gewoon willen kankeren op bevolkingsgroepen die ze haten.
Eigenlijk kan men stellen dat sociale groepen met de grootste sociale controle hier het meest onderhevig aan zijn.
six is offline   Met citaat antwoorden