Los bericht bekijken
Oud 12 februari 2014, 00:28   #77
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Uw ervaring is niet de ervaring van heel Vlaanderen. .
Natuurlijk,nét zoals uw ervaring niet de ervaring van heel wallonistan is...

Citaat:
En ik kan me ook voorstellen dat u zich de vraag stelt te weten hoe het komt dat zoveel Franstaligen accepteren in uw Vlaams bedrijf te komen werken.
Héél eenvoudig mijn beste,het bedrijf is immers verhuist vanuit het brusselse naar de provincie antwerpen ....

Citaat:
Ze weten zeer goed dat er Vlaams-Nationalisme in Vlaanderen is, dat er Vlamingen zijn die het meer dan beu met de Franstaligen zijn maar ze accepteren toch naar Vlaanderen te komen werken.
En hoe zou dat nu komen,misschien zitten die torenhoge werkloosheidscijfers in het brussels gewest er wel voor een groot deel tussen....

Het zal dat zijn,of "staatsambtenaar in rust bij de nv. RVA".....

Citaat:
U mag denken alles wat u wil over de Franstaligen maar ze zijn helemaal niet dom.
Daarom dus dat er destijds in het brusselse slechts één taal werd toegepast in het bedrijf wat communicatie betrof....

Dus elke vergadering uitsluitend en alleen in het frans...

Ook voor studenten uit het Nederlandstalig gebied gold de regel dat frans spreken een voorwaarde was om een vakantiejob te kunnen krijgen....

Nu zitten wij al méér dan 10 jaar in de provincie Antwerpen....

Ondanks gratis taallessen voor het franstalig personeel worden de vergaderingen nu in het Nederlands én het frans gehouden...

En voor de kinderen van de franstaligen geldt uiteraard een uitzondering wat betreft het verplicht gebruik van Nederlands op de werkvloer,zoniet zouden er géén jobstudenten uit het brusselse binnen het bedrijf aanwezig zijn....

Zij mogen rustig ééntalig wezen,aangezien ze alvast niet slim genoeg zijn om de grootste taal van dit land ook maar te kunnen,of is het eerder te willen spreken....

Laatst gewijzigd door Svennies : 12 februari 2014 om 00:29.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden