Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry
Ik heb nooit beweerd dat ALLE studenten hun best doen. Uiteraard zitten er hier en daar types bij die Mambo zo ludiek beschreven heeft. Maar hij doet alsof ALLE studenten zo zijn. Kortom: hij generaliseert. Er zijn evengoed studenten die wel degelijk hun best doen en hard blokken voor hun examens. En sommige richtingen mag je echt niet onderschatten qua leerstof. Ik denk tevens dat een deel van het probleem is dat veel eerstejaars hier niet voldoende op voorbereid werden in de middelbare school.
Maar hier gaat het dus effectief over DERDEJAARSSTUDENTEN. Tegen dat je in je derde bachelorjaar zit, heb je al een hele weg afgelegd en uiteraard ook fouten gemaakt, waaruit je geleerd hebt. Anders zou je het derde jaar niet hebben bereikt. Daarom vind ik dan ook dat de slaagkansen gezien de omstandigheden, wel merkwaardig laag zijn.
(PS: Six, je hebt in een ander topic gewezen op het feit dat ik nauwelijks alinea's gebruik. Dat komt dus omdat ik op mijn smartphone (een van de prototypes, zullen we maar zeggen, dus geen echte smartphone) geen alinea's kan maken. Geloof me, heb het geprobeerd. Nu post ik echter via mijn laptop, wat dus resulteert in (hopelijk) overzichtelijkere berichten)
|
Ik ben het hier volledig mee eens hoor.
Het was alleen even om aan te tonen dat lang niet elke studie gelijkwaardig is. Rechten op de universiteit is in principe gewoon een verlengde hbo-studie.