Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev
Hier maak het super-simplistisch natuurlijk!
Alhoewel, bij het lezen van Franstalige kranten en in het bijzonder de lezersbrieven enz als reactie op de dagelijkse nieuwtjes is het verbazend om op te merken hoeveel Franstalige lezers menen zich te moeten druk maken over het gevoel dat ze hebben dat de Vlamingen/les flamins over hen willen beginnen baas spelen en dat het in die richting evolueert volgens hen!
Ze zijn het zo lang in de andere richting gewoon geweest!
Er zit wel degelijk iets in, in dat "baas spelen over de andere"...
Dat hebben onze Franstalige kranten wel voor de meeste Vlaamse tegenwoordig dat de lezers bijna bij elk artikel ongezouten hun mening kunnen en mogen neerpennen! Dat is een heel andere en interessantere lectuur dan de door de politiek gestuurde krantenartikelen zelf...
Onze Vlaamse media weet wel waarom ze die mogelijkheid meer en meer beperkt. Neem maar eens de Standaard door bvb...serieus geëvolueerd op dat gebied, de laatste jaren!
|
Ik denk niet men taal via wetten kan opdringen, aanmoedigen of juist ontmoedigen in handelszaken.
Ik blijf vinden dat een overheid zich daar niet in te moeien heeft.
Verder denk ik dat lezersbrieven, commentaren in media niet representatief zijn voor een regio. Stel u voor dat een Waal zou denken dat de gemiddelde Vlaming denkt ,schrijft en redeneert als de gemiddelde hln.be commentator...
Hij zou kunnen denken dat de Vlamigen een volk van ongeschoolde extremistische schreeuwlelijkerds zijn.