Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas
Ik ken uiteraard ook genoeg zo'n voorbeelden om de werking van de federalen zoals dit te benoemen :
Maar ik ken ook genoeg voorbeelden om die werking als volgt te benoemen :   
Zoals ik al schreef : het hangt af van de ambtenaar op wie je botst....wat niet zou mogen, maar het is nu eenmaal zo.
Wat je voorbeelden betreft :
1/er is normaal gezien een klachtendienst/persdienst/informatiedienst in elk ministerie. Stuur daar je klacht naar en/of copie van je mails. En laat niet af. Ga desnoods naar de diensten van de voorzitter of het kabinet aldaar.
2/ dit is inderdaad een klacht die altijd en overal terugkomt, het laattijdige betalen van facturen. Het is zelfs verergerd door de besparingswoede van de laatste tijd. Daarom ook dat ikzelf nooit ofte nimmer een te betalen dienst daarvoor zou verrichten indien dit niet op regelmatige basis is en ik me het zou kunnen permitteren om zo lang op een betaling te wachten. Maar jammer genoeg weet niet iedereen dit, waardoor er velen, zoals jij, met de gebakken peren blijven zitten. Is dit normaal ? Nee. Zal er hier ooit iets aan veranderen ? Ik betwijfel het. Is dit nefast voor het vertrouwen in de overheid ? Ja. Beseffen ze dat daar ? Diegenen die de klachten krijgen, ja, diegenen die de beslissingen nemen, nee.......
|
Veel dank voor de tips ! Ik ga natuurlijk zeker niet beweren dat er geen bekwame ambtenaren zijn, die zijn er wel degelijk. Het hangt er inderdaad enorm vanaf bij wie je terechtkomt. Erg is dat je voor een zelfde probleem een uitleg krijgt van ambtenaar A die soms tegengesteld is aan die van ambtenaar B. Wil je dan een 'third opinion' krijg je soms nog een geheel andere uitleg van ambtenaar C. Zulks is echt om zot van te worden ! Al meermaals meegemaakt.