Los bericht bekijken
Oud 22 februari 2014, 19:27   #64
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Eén bedenking: of we dat nu leuk vinden of niet, de 'incontournabiliteit' van de N-VA in het Vlaams Parlement zal mede door het VB worden bepaald.

Indien N-VA en VB daar samen de helft plus één van de zitjes mogen bezetten, kan een 'Vlaamse Regering zonder N-VA' immers niet op steun van een meerderheid rekenen (zelfs niet als ALLE andere partijen samen zouden werken).

De komende weken en maanden dienen dus vooral de 'zwevende' en 'onbesliste' kiezers opgevrijd te worden.

Ik kijk al uit naar de 'spreidstanden' en 'spagaten' die daar het onvermijdelijke gevolg van zullen zijn.
Ik krijg het niet in het koppeke van mijn russische naamgenoot. N-VA hoeft helemaal geen 51% te halen met blok steun. Dat is onzin. N-VA zal hoedanook de vlaamse regering vormen met de partner die ZIJ kiezen. En dan kan er keuze zijn tussen cd&v, en/of een derde. Logischerwijze de liberalen.
Niemand gelooft dat De Wever het cordon gaat verbreken, dan komt er burgeroorlog.
En scenario's dat er een soort anti-n-va coalitie zou komen op vlaams niveau zijn dikke zever die alleen bestaat bij conspiracy nutters.

Zeg me dan eens waarom VB ook maar enig belang zou hebben ?
peter1962 is offline