Los bericht bekijken
Oud 26 februari 2014, 01:29   #268
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Dat betwijfel ik. Waar zou die omwenteling ook vandaan komen? Door de bank genomen zijn opvattingen over mens en moraal toch redelijk stabiel in de tijd.

Ik denk overigens dat veel voormalige kiezers van het VB lang niet zo ver gingen in hun xenofobie als de partij waarop ze stemden, maar het VB zagen als de enige partij die kwesties rond migratie tenminste op de agenda zette. Het zijn m.n. die kiezers die naar de N-VA zijn overgestapt; het VB blijft met de troep zitten.
Dat zal zeker meespelen. Er is ook niets mis met het vaststellen dat er een pak zaken mislopen inzake migratie zoals die nu bij ons loopt. Er is twintig jaar lang niets aan gedaan net door het blok. Geen enkele partij wou dat thema opnemen om niet het verwijt te krijgen dat ze het blok achterna liepen.
Zonder veel retoriek hebben de democratische partijen nu samen de wet op gezinshereniging een heel stuk scherper gezet. Dat is beleid. Een beleid zonder racistische sneren en scabreuze uitlatingen over mensen.
Een perfect bewijs dat het wel kan. Zonder agenda van het blok, zonder inbreng van het blok en zonder druk vanwege het blok.
En ik ben er heel zeker van dat een flink deel van de kiezers van al die partijen dat als een goede beleidsmaatregel ziet.
peter1962 is offline