Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander
Ik geloof in referenda, maar dan moeten ze wel voldoende opties hebben (met daarna een tweede referendum over de twee populairste opties) en dan moet elke optie gelijke mediatoegang hebben en moet de campagne minstens 6 maanden duren. In de Krim gaat het nu te snel (referendum al op 16 maart).
|
Ze worden ook onder druk gezet, niet alleen gasdruk.
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.
Ik denk dat het gros van de bevolking werkt voor Russische bedrijven of militaire installaties.
Als Europa nog niet eens een sociaal beleid kan voeren, niet eens Griekenland uit de puree kan helpen. Dat Italie en Spanje er ook aankomen, trouwens ook Finland en Belgie
binnenkort. Dan zou ik als toch ook kiezen voor Rusland in plaats van Europa.
Trouwens toen ik die militairen zag van de Russen, was dat gene kattepis.
Ik zie ons Europees leger al staat, en 't bestaat niet eens.
Ik schreef het onlangs nog.
De VS of UN mag binnenvallen in een land om de vrede te garanderen maar als de Rus zijn bollenwinkel wilt beschermen en ook hun eigen volk en de russisch gezinde mensen, dan is het grote boel. Trouwens meer dan de helft van Ukraine ('t zuiden) wilt naar Rusland.
Maar mijn mond viel echt open hoe Europa de democratie interpreteert.
Want het was de wil van het volk dat de huidige regering werd omvergeworpen. Westerse democratie ! Maar als ze een referendum doen in de Krim is dat plots
geen democratie meer maar onwettig binnen het internationaal recht, terwijl het referendum in de Europese context ook bekend is als machtsinstrument.
En dan was de hoofdvogel de uitspraak van Van Rompuy dat de regering van de Krim een gemeenteraad is. De Oppervlakte van de Krim is 26.000 km2 tov van Belgie dat
32.000 km2. Wel dan hebben we hier ook een gemeenteraad en is de Vlaamse regering een scoutsraad.