Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero
De vraag is nu of de Russen oprecht geagiteerd zijn of dat ze intimideren omdat het vuile schoften zijn. Hoe dan ook, een Ruslandkenner heeft vanavond op de tv NL de zaak een geanalyseerd. Poetin speelt voorzichtig schaak. Hij doet een zet en kijkt naar de reactie. Is die gering dan doet hij een volgende sterke zet. En zo gaat hij in de aanval net zo lang tot hij de alles wat hem niet zint in de grensgebieden van Rusland onder controle heeft. Hij stevent eerst af op Odessa. Volgens mij gaat hij geheel Oekraïne bezetten. Hij heeft daar goede argumenten voor.
Aangezien de VS en de EU absoluut niet van plan zijn militair tussenbeide te komen kan Rusland zijn gang gaan. En ik vind het ook beter zo. Want de EU is te zwak en ongezond om een corrupt regime in Oekraïne tot de orde te roepen. De nieuwe lidstaten van de EU, die aan de criteria voldeden, zijn allemaal al bankroet. Het is een mooi zooitje in de EU. En daarna ergert Poetin zich natuurlijk ook. De EU kan in dit conflict nauwelijks uit zijn woorden komen. Als het op een informatieoorlog aankomt dan zal wikileaks nog verbleken bij wat over de EU gaat worden uitgestort.
|
Ik volg U hier wel 100%. Vooral wat betreft de EU, daar was ik gisteren nog even over aan het brainstormen (toch maar snel mee gestopt). Ontgoochelend hoe de EU zich zo in de nesten gewerkt heeft. En daarmee doel ik op de zwakke positie van het schepsel EU waar ook U naar refereert.
Ik dacht daar gisteren even over na, naar aanleiding van een commentaar op dit forum, dat indien de EU zich zou distancieren van de VS, Rusland West-Europa zou kunnen domineren...
Waarom kan dit onding niet langer op eigen poten staan? Bakermat van zoveel zaken... wat een teloorgang. En of de Russen ons uiteindelijk op eigen poten willen leren of zien staan is maar zeer de vraag.
Uiteraard is de EU ondertussen zowat het speelballetje van de VS en Rusland en men mag dus inderdaad, wat betreft de grote informatieoorlog en de EU, nog heel wat bakken str*nt verwachten, dat staat vast.