Los bericht bekijken
Oud 12 maart 2014, 21:58   #71
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Opnieuw een staaltje van gebrek aan begrijpend lezen.
Een staaltje van object lezen ipv objectief lezen.

Eerst een kader scheppen.
Uit peilingen blijkt op Vlaams niveau een bepaalde richting.
Vlaamse regering zal wellicht Cdv-NVA worden. Als ze samen 45 %halen, dan behalen ze + 50 % van de zetels.
Halen ze dit ( nipt ) niet . Dat maakt OVLD een kans om mee te regeren.
Maar OVLD zet zichzelf buitenspel door met de fanfare op kop op jacht te gaan.
Ik snap OVLD niet. Wat gaan ze doen als ze toch gevraagd worden ?

Uit peilingen blijkt op Waals niveau een bepaalde richting.
Het communistische PBT is aan het groeien en in het Luikse zullen ze zetels halen.
In reactie stel PS zich nog linkser op.
De OVLD is hier ook aan het jagen met de fanfare op kop. Een regering zonder NVA is hun strategie.
Maar dat is net wat de linkse partijen in Wallonië die nog linkser worden net willen horen. Een rechtse partij OVLD die een centrum rechtse partij uitschakelt nog voor de verkiezingen. Het pad ligt open voor een nog linkser beleid. En OVLD heeft geen andere keuze om mee te doen. Zij wilden toch een regering zonder NVA.
Ik snap OVLD niet

Wat stemmers van OVLD stilaan snappen is, dat stemmen voor rechts OVLD helpt om een linksere regering te helpen installeren.

Ik snap OVLD niet. Waarom zich niet neutraal midden in het bed leggen samen met MR ?

En deze opmerking lees ik ook bij Dewever
Naar mijn gevoel maak je één foutje in je analyse : je gaat uit van een direct verband tussen verklaringen, acties, uitspraken enz van een partij VOOR de 25e mei en dat dit ook een effect heeft op de realiteit van de 26e mei.
Ik weet dat het zeer cynisch klinkt, maar dat is dus niet het geval. Op 26 mei worden de tellers terug op nul gezet en gaat iedereen met iedereen praten.
Het maakt deel uit van het politieke spel dat wij veel gewicht toekennen aan uitspraken van deze of gene politicus. Terwijl dat allemaal maar dient om één ding : stemmen halen.
De dag na de verkiezingen gaat het niet langer daarover, maar over totaal iets anders. Namelijk een coalitie vormen. Wie dan niet kan vertrekken van een wit blad, is op voorhand verloren.
Dat was al zo toen n-va nog maar een dwergpartijtje was en dat is nu ook zo. Vroeger was dat dan een gecultiveerde en opgeklopte animositeit tussen de tsjeven en de kaloten, met de sossen als derde en spelverdeler. Nu zijn het gewoon andere actoren. Die meespelen in een theater volgens dezelfde logica.
Op 24 mei zullen wouter beke en gwendolyn rutten de persoon van bart de wever nog met alle mogelijke koosnaampjes betitelen, en vice versa ook. Op 26 mei zitten ze met hun drietjes samen in een restaurant, om wat afspraken te maken terwijl ze een lekker glaasje Meursault drinken. Of een cola zero voor bart desnoods. En gwendolyn zal de rekening moeten betalen, of ze mag het vergeten voor de rest.
Samengevat : ik geloof niet dat er enig verband is tussen de uitspraken van een partij voor de verkiezingen, en haar bereidheid een coalitie te vormen na de verkiezingsdag.
peter1962 is offline