Verstrepen in de Zevende dag pleit voor nieuwe Vlaamse radio
Daarnet Jurgen Verstrepen bezig gehoord bij de Zevende Dag. En wel ik moet echt zeggen dat hij het er toch goed vanaf gebracht heeft. Zijn voorstel om een nieuwe zender (VRT) op te richten die zich uitsluitend richt op Belgische, Vlaamse en Nederlandstalige producties vind ik een schitterend initiatief die direct prompt gesteund werd door VLD politica Margriet Hermans. Hermans is zelfs bereid samen met Jurgen daaromtrent te werken in de mediacommissie waar beiden lid van zijn.
Paul De Meulder van VRT radio was ook aanwezig maar die had maar een iets te zeggen dat al VRT radio netten toch gemiddeld 20 % Belgische producties draaien. Meer had die blijkbaar niet te zeggen.
Nu Jurgen zei ook dat er in de ultratop van gisteren ook 19 Belgische producties staan (als ik me herinner) maar dit moet je enigzins nuanceren vind ik, daar er daar ook héél wat dansproducties instaan zoals Danzel, Milk Inc, Sylver en ga zo maar door. Uiteraard is dat ook Belgisch maar eerder voor een bepaald publiek.
Kate Ryan bv. is dan weer iets anders.