Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS
Dat de Maleisische Overheid een paar zaken achterhoudt mag inmiddels wel duidelijk zijn.
Het gaat in ieder geval om een moedwillige vluchtafwijking. De sequence van de uitgeschakelde instrumenten wijst daarop.
Er zijn nu twee duidelijke vragen:
1) Wat staat er in het cargomanifest;
2) Hoeveel brandstof had het toestel daadwerkelijk aan boord? Daarover bestaat geen enkele informatie. Aanvankelijk werd gesteld dat het toestel voor 7 uur brandstof had plus een reserve van een uur. Dit lijkt niet zo te zijn. Verondersteld wordt dat het toestel meer brandstof heeft geladen wanneer het om een door de crew geplande hijack zou gaan. De tekenen dat (te laat) in die richting wordt gedacht zijn volop aanwezig.
De vliegrichting wijst op een mogelijke destinatie als Yemen of Somalië. Er doen geruchten de ronde als zou er 6 ton goud aan boord zijn. Geruchten die niet worden bevestigd noch tegengesproken. De discussies over het vliegen zijn inmiddels niet meer aan de orde, het gaat er nu om de vraag waar dat toestel is. De Indische Oceaan is een van de meest verradellijke zeeën ter wereld en met maar weinig mogelijkheden een 777 aan de grond te zetten. Op het moment is de status quo van het toestel nog steeds onbekend.
|
Correct.
Maar wat er ook van is, waar staat dat onding geparkeerd?
Terzijde: Als men na 11 september nog steeds zoiets kan realiseren... wie is daartoe tot in staat? Juist.
Meer brandstof laden, vliegroute wijzigen en spoorloos verdwijnen? Te gek voor woorden anno 2014. Dat kan niet.