Los bericht bekijken
Oud 15 maart 2014, 21:01   #142
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het wordt je dan toch te heet onder je voeten dus muis je er vanonder zonder vertaling. Zo kennen we je weer.

Uiteraard zijn dichters geen anafbeten. Ze nemen het alleen niet zo nauw met spraakkundige regels maar nemen zich de vrijheid om hun eigen regels te bepalen. Het plebs hoefde hun dichterlijk taaltje ook niet te begrijpen. Het kon niet eens lezen. Maar als jij zegt dat het een fluitje van een cent was zal het wel waar zijn.

A.U.B. meester System. Drie woordjes maar hoef je voor ons maar te verduidelijken. Trotfche vorften en fnoo.
Of is het toch niet zo simpel als "Hoogmoed komt ten val"?
We kunnen niet eeuwig blijven doorzeuren over een zegswijze. En een vertaling heeft niets met onze discussie te maken.

Ik heb u aangetoond dat u een fout beging door te beweren dat die zegswijze fout was. Want men gebruikte die zegswijze al zeer vroeg. Oa. reeds in de 18de eeuw. Hetgeen natuurlijk impliceert dat men deze uitdrukking al véél vroeger dan de 18de eeuw gebruikte. Dat kan haast niet anders.

Bovendien bezigt men dit gezegde nog steeds. Er is dus een continuïteit van vroeger tot nu. En dan komt u met uw vingertje beweren: dat gezegde is fout. Niets fout! Knuppel is fout ja.

Ziezo. En nu laat ik u nog wat verder discussiëren over van alles en nog wat. Maar...ik kom terug. Zeker weten. En dan gaan we die NVA-rakkertjes alweer eens goed in hun hemd zetten. Hetgeen eigenlijk kinderspel is. Bovendien geeft het een zekere voldoening. Alhoewel, de vijand is te zwak en de overwinning te gemakkelijk om een optimale voldoening te kunnen smaken.
system is offline