Los bericht bekijken
Oud 15 maart 2014, 21:18   #144
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
We kunnen niet eeuwig blijven doorzeuren over een zegswijze. En een vertaling heeft niets met onze discussie te maken.

Ik heb u aangetoond dat u een fout beging door te beweren dat die zegswijze fout was. Want men gebruikte die zegswijze al zeer vroeg. Oa. reeds in de 18de eeuw. Hetgeen natuurlijk impliceert dat men deze uitdrukking al véél vroeger dan de 18de eeuw gebruikte. Dat kan haast niet anders.

Bovendien bezigt men dit gezegde nog steeds. Er is dus een continuïteit van vroeger tot nu. En dan komt u met uw vingertje beweren: dat gezegde is fout. Niets fout! Knuppel is fout ja.

Ziezo. En nu laat ik u nog wat verder discussiëren over van alles en nog wat. Maar...ik kom terug. Zeker weten. En dan gaan we die NVA-rakkertjes alweer eens goed in hun hemd zetten. Hetgeen eigenlijk kinderspel is. Bovendien geeft het een zekere voldoening. Alhoewel, de vijand is te zwak en de overwinning te gemakkelijk om een optimale voldoening te kunnen smaken.
Met andere woorden:je snapt zelf geen fluit van wat voor de analfabeten van eind de jaren 1700 een fluitje van een cent was want je neemt de benen omdat je geen drie worden kunnen verklaren van het brouwsel waarmee je je grote gelijk denkt te hebben bewezen.

Hoogmoed kwam voor de val.